regulamin
Właścicielem Sklepu Internetowego (zwanego dalej „Sklepem”) i sprzedawcą artykułów w nim oferowanych jest Wydawnictwo Niebieskie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, Witosa 21/24, 30-612, Numer REGON: 527601390, Numer NIP: 6793289871, zwany dalej Sprzedającym/Sprzedawcą lub Sklepem.
§ 1 – Postanowienia wstępne
Regulamin został stworzony na podstawie art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.) oraz art. 12 ust 1 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.). W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Przelewy24.
§ 2 – Definicje
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Formularz zamówienia – formularz umożliwiający złożenie Zamówienia oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Formularz płatności – formularz umożliwiający wgląd do Zamówienia oraz jego zatwierdzenie i dokonanie płatności przez Klienta
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3 – Kontakt za sklepem
Adres Sprzedawcy: Wydawnictwo Niebieskie sp. o.o. z siedzibą w Krakowie, Witosa 21/24, 30-612
E-mail Sprzedawcy: kontakt@wydawnictwoniebieskie.pl
§ 4 – Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym potwierdzania zamówienia i płatności za Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§ 5 – Informacje ogólne
- Złożenie zamówienia nie wymaga zakładania Konta w Sklepie. Zamówienie bez rejestracji wymaga każdorazowej akceptacji regulaminu.
- Klient zobowiązany jest do podania niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację i opłacenie Zamówienia. Dane osobowe chronione i zabezpieczone są zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty za wybrany towar, zaś Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia towaru bez wad.
- Po przedstawieniu wytycznych Klient otrzymuje na podany adres mailowy regulamin świadczenia usług wraz z załącznikami, wycenę i Formularz zamówienia.
- Po akceptacji wyceny i regulaminu klient przesyła drogą elektroniczną Formularz zamówienia. W następstwie dokonania powyższych czynności tworzony jest projekt.
- Ceny podane na Formularzu płatności wyrażone są w walucie wybranej przez Klienta (PLN, EUR, GBP, USD) i zawierają podatek VAT.
- Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o czym Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia.
§ 6 – Oferowane metody dostawy i płatności
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
- przesyłka przedpłacona (paczkomat),
- przesyłka kurierska przedpłacona,
- odbiór osobisty w Krakowie i Gdańsku – po wcześniejszym umówieniu mailowym i przedpłacie.
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Karty płatnicze:
- Visa,
- Visa Electron,
- Mastercard,
- MasterCard,
- Electronic, Maestro.
- tradycyjny przelew bankowy.
- w formie przelewu on-line z wykorzystaniem systemu dostawcy usług płatniczych Płatności24 (realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po otrzymaniu potwierdzenia o płatności z Banku).
§ 7 – Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy sprzedaży następuje po złożeniu Zamówienia przez Klienta.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Wysyłka następuje w terminie do 5 dni roboczych. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności (dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy).
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski i innych krajów.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- Faktury są wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej. Dostarczane są na adres mailowy podany przez Kupującego.
- Sklep nie odpowiada za błędnie podane dane do faktury.
- Na życzenie Kupującego możemy wystawić fakturę w formie papierowej i dołączyć ją do przesyłki z zakupionym towarem.
§ 8 – Prawo odstąpienia od umowy
- Klient ma prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
- W przypadku Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sklepu internetowego z tytułu rękojmi za wady Towaru zostaje wyłączona. Wyłączenie to jest bezskuteczne w przypadku podstępnego przemilczenia przez nas wady
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od zawartej umowy, należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy za pomocą formularza stanowiącego załącznik do powyższego regulaminu i przesłać go na adres tradycyjnej poczty, lub adres e-mailowy kontakt@wydawnictwoniebieskie.pl przed upływem ww. terminu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta, Sprzedający dokonuje zwrotu płatności w ciągu 14 dni przy użyciu takiego samego sposobu płatności jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zwracany towar należy odesłać niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty przesłania sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Klient proszony jest o odesłanie towaru w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletną jego zawartością oraz kopią dowodu zakupu, chyba że dowód zakupu został przesłany w formie elektronicznej.
- Zwracany towar musi być w stanie niezmienionym, tj. musi posiadać oryginalne etykiety oraz nie może nosić żadnych śladów użytkowania wykraczających poza zwykły zakres sprawdzenia.
- Klient nie ponosi kosztów wysyłki związanych z odstąpieniem od umowy, jeżeli wybrał on najtańszy sposób dostawy przy zakupie towaru. W odmiennym przypadku sprzedawca pokrywa koszty wysyłki wyłącznie do wysokości najtańszej formy dostawy.
- Produkt należy odesłać na adres: Wydawnictwo Niebieskie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, Witosa 21/24, 30-612.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Zgodnie z art. 38 pkt. 3 ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. w przypadku produktów wykonywanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb nie przysługuje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
§ 9 – Reklamacje i gwarancja
- Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy rękojmi w kodeksie cywilnym.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń towaru, należy dokładnie sfotografować uszkodzony produkt/y, opisać rodzaj uszkodzenia i przesłać zdjęcia wraz z opisem w formie elektronicznej na adres email: kontakt@wydawnictwoniebieskie.pl lub w formularzu zgłoszenia reklamacji.
- Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Reklamacje można składać:
- na piśmie na adres Wydawnictwo Niebieskie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, Witosa 21/24, 30-612,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@wydawnictwoniebieskie.pl
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Klient realizuje swe uprawnienia wynikające z rękojmi poprzez: naprawienie towaru, wymianę na towar wolny od wad, obniżenie ceny zakupionego towaru, lub odstąpienie od umowy w przypadku, gdy wada jest istotna. Sprzedawca może nie wyrazić zgody na zaproponowany przez kupującego sposób realizacji uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli wybór takowy: jest niemożliwy do spełnienia przez Sprzedawcę, lub wymagałby nadmiernych kosztów w porównaniu z wyborem zaproponowanym przez Sprzedawcę.
- W przypadku gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść będą przekazane Klientowi wraz z Zamówieniem.
- Jedyną podstawą do reklamacji uszkodzonego w transporcie towaru jest jego sprawdzenie w obecności kuriera przy odbiorze przesyłki, a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia DOKŁADNE wypełnienie protokołu zgłoszenia szkody.
- Reklamowany Produkt należy odesłać na adres: Wydawnictwo Niebieskie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, Witosa 21/24, 30-612.
- Przesyłki zwrotne Produktu do Firmy dokonywane bez jej wiedzy i zgody nie będą przyjmowane. Przesyłkę zwrotną należy najpierw ustalić pisemnie, poprzez korespondencję e-mail ze Sprzedawcą lub formularz zwrotu. Towar odsyłany musi być dobrze zabezpieczony. Reklamacje towarów, które w skutek złego zabezpieczenia uległy zniszczeniu podczas transportu będą odrzucane.
§ 10 – Postanowienia końcowe
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 11 – Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
Szczegółowe informacje o Polityce prywatności.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZWROTU TOWARU (prosimy o wydrukowanie i wypełnienie)